Sep 03 2008

Legenda lui Gîgă

Published by Cezar Paul-Badescu at 10:12 am under Caractere

Ion Cristoiu, “maestrul Ion Cristoiu” cum îl gratulează unii, este o legendă vie a presei româneşti, iar mulţi jurnalişti ajunşi astăzi în poziţii de top se laudă că s-au format la “şcoala lui”. (Ce şcoală o fi aia în care înveţi cum să inventezi ştiri despre găini violate şi care după aceea nasc pui vii – nu ştiu. Şi ce o fi de laudă că ai participat şi tu la aşa ceva – iarăşi nu ştiu.)

Pe lîngă asta, maestrul este şi un om foarte cult şi a impus pe piaţă ideea că îşi petrece ore şi zile în bibliotecă, studiind Cărţile (cu majusculă, desigur). Este deja omul-bibliotecă – un intelectual serios, cu baze extrem de solide.

Dacă te uiţi la emisiunea lui de la Antena 2, “Zig-zag”, vezi adevărata măsură a profesionalismului acestui maestru. Cristoiu, acolo, îşi joacă perfect rolul: un Gîgă gîngav, care articulează cu greu nişte întrebări de o candoare înduioşătoare, printre onomatopee admirative.

Decorul emisiunii “Zig-zag” este consecvent cu imaginea de intelectual dedicat cărţilor, pe care şi-a creat-o maestrul pe piaţă: un decor pompos, retro şi cu aer voit nobil, în care cea mai importantă piesă de mobilier este o bibliotecă înţesată de volume legate – ai crede – în piele. Cînd prinzi însă un cadru mai apropiat cu maestrul, poţi să distingi şi ce scrie pe cotoarele tomurilor din fundal. Pe fiecare scrie, “elegant”, cu auriu, “Zig-zag”. Deci aceea nu este o bibliotecă, ci doar o păcăleală butaforică. Aşa cum o păcăleală este şi povestea cu pasiunile intelectuale ale maestrului.

Possibly Related Posts:


50 responses so far

50 Responses to “Legenda lui Gîgă”

  1. asdfon 03 Sep 2008 at 12:21 pm

    Ei, de unde ştii tu care sînt pasiunile lui intelectuale? Gîngăvia n-are de-a face cu inteligenţa, chiar dacă retorica are. Gîngăvia poate fi cauzată de mai mulţi factori. Ti-l dau ca exemplu pe Marin Sorescu — şi el avea probleme de exprimare pe/de moment. De asemenea, cunosc şi eu un om foarte inteligent, profesor de filosofie, foarte citit, te asigur, un om plin de idei, care are, la fel, această problemă. E adevărat că este şi foarte emotiv, dar a ieşit acest defect la suprafaţă şi în cadre restrînse, în care n-avea niciun motiv să aibă emoţii. Şi n-avea, era foarte calm, dar din cînd în cînd se mai oprea să-şi caute cuvintele.
    Biblioteca aia e pusă de formă acolo, face parte din decor. Nu văd care e problema, trebuia să aducă o bibliotecă cu cărţi adevărate? Pentru ce? Decorul trebuie să simbolizeze ceva, dar nu trebuie neapărat să fie acel ceva.
    Despre şcoala lui Cristoiu nu ştiu multe, dar mă gîndesc că el îşi învăţa discipolii numai care sînt paşii în realizarea unui articol. Pînă la urmă nu prea ai cum să înveţi pe cineva cum să facă ceva de calitate, pentru că ţine foarte mult şi de acel cineva şi de personalitatea sa.
    Mă rog, nu-l cunosc… poate l-am apărat prea mult. :P

  2. von 03 Sep 2008 at 12:21 pm

    ah, sa nu uitam inaltimea morala ametitoare…

    v’s last blog post -> inc-o tura de buline

  3. von 03 Sep 2008 at 12:52 pm

    din punctul meu de vedere (bun, rau, e-al meu), cristoiu a fost unul dintre cele mai nocive evenimente care i se puteau intimpla presei romane. a explodat la inceput, dupa revolutie, cind romania uitase de multa vreme ce inseamna presa profesionista si trebuia sa (re)invete. in acele momente-cheie, in loc sa introduca niste principii de calitate profesionala si moralitate, care sa ghideze deopotriva jurnalistii si o cit mai mare parte a publicului cititor de presa, cristoiu a introdus… tabloidul. iar efectele ciumei se vad cu ochiul liber si azi. n-avem nici macar un singur cotidian national de calitate.

    v’s last blog post -> inc-o tura de buline

  4. von 03 Sep 2008 at 12:58 pm

    (am dat un clic aiurea inainte sa termin, scuzati)
    va sa zica, in conditiile astea, putin imi mai pasa cita cultura a avut sau are sau va avea vreodata personajul cristoiu. el a fost printre primii care au invatat jurnalistii sa fie loaze si publicul sa fie idiot.
    cit despre valoarea lui intrinseca de jurnalist… dupa revolutie, trimbita ierihoniceste impotriva comunismului. pe urma a venit – daca va mai amintiti – puciul de la Moscova, cind comunistii au fost la un sfert de pas de a prelua din nou puterea sovietelor. n-am vazut in viata vietilor mele pe cineva sa intoarca foaia mai repede decit a facut-o Cristoiu in editorialul de a doua zi. brusc, comunistii nu mai erau raul pamintului, in nici un caz al Romaniei, ba poate… sa vedeti… ce-ar fi… ca n-ar fi rau…

    @asdf: ma indoiesc profund ca cezar s-a legat de un defect fizic, de vorbire – asa cum ma indoiesc profund ca l-ai vedea vreodata legindu-se de bilbiiala lui Dan C. Mihailescu. citez: “Cristoiu, acolo, îşi joacă perfect rolul…”. Caci acela este rolul lui adevarat, nu cel de fin intelectual formator de opinii si profesionisti.
    Toate fiind roluri, la o adica.

    v’s last blog post -> inc-o tura de buline

  5. ciuchion 03 Sep 2008 at 1:01 pm

    Asa-i. Traiasca adevaratii oameni de cultura, ca Liiceanu, Plesu, Patapievici, etc in frunte cu tataia Basescu! Restu-s niste… gaozari.

  6. dreamingjewelon 03 Sep 2008 at 1:33 pm

    Cristoiu nu are simţul ridicolului şi de aici derivă totul. Vorbim despre omul care şi-a trimis reporterii de la EvZ la Găgeşti, să facă interviu cu maică-sa, la care articolul se referea cu formula “legendara mamă a lui Ion Cristoiu”. Ni se spunea printre altele cum îi dă ea sfaturi primarului şi ni se prezentau pe larg învăţăturile ei către edilul în cauză. La Cristoiu totul este în primul rând poză şi în al doilea rând orgoliu exacerbat şi dacă o mai fi şi un al treilea rând e greu să îţi dai seama.
    Eu cred totuşi, judecând după tirajele imense pe care le avea EvZ la începuturi, că pe piaţa românească exista o sete de vulgaritate pe care oricum ar fi satisfăcut-o cineva. Dacă nu introducea Cristoiu tabloidul pe piaţă, ar fi făcut-o altcineva, poate mai târziu. Adică nu cred că din cauza lui Cristoiu nu suntem un popor de cititori ai “Dilemei”. Discuţia despre cât de mult poate efectiv presa să educe publicul – în condiţiile în care depinde de acesta – este vastă şi nici nu sunt sigură că există un răspuns clar.
    Cât despre şcoala de presă a lui Cristoiu, aş rezuma-o la trei lucruri:
    - nu lăsa deontologia profesională să te încurce în timp ce cauţi să obţii informaţiile
    - nu contează cât este de veridic dacă este spectaculos (vezi găina născătoare)
    - indiferent care ar fi realitatea, răsuceşte-o până se potriveşte scoprilor tale, chiar dacă asta înseamnă să forţezi logica sau să critici virulent un lucru bun.
    Cu toate astea, ca să fim drepţi, la un moment dat, ziariştii lui au reuşit să obţină informaţii importante în exclusivitate. Deci nu erau, unii dintre ei, lipsiţi de valoare.
    Mă rog, eu încerc să fac un comentariu echilibrat, care să ţină cont de toate aspectele, dar mă tem că nu prea îmi iese pentru că mă enervează Cristoiu!

    dreamingjewel’s last blog post -> Străbunicul tractorului

  7. von 03 Sep 2008 at 2:19 pm

    categoric ca tabloidele au public larg – si nu doar la noi. si ca ar fi avut oricum – asa cum au peste tot. dar pe la altii exista si o cerere grasa si o oferta valabila de presa serioasa, inteligenta si profesionista. ceea ce la noi…
    si nu la ‘dilema’ ma refeream, ca dilema nu-i ziar. ma refeream la o presa cotidiana pe care noi o avem sub forma de tabloide mascate si gradinita de semi-profesionalizati. ca sa nu zic semi-alfabetizati, in multe cazuri.

  8. dreamingjewelon 03 Sep 2008 at 2:50 pm

    @v
    Ştiu că Dilema nu-i ziar, era o figură de stil, să ştii. Altminteri sunt de acord cu tine că la noi oferta de presă cotidiană de calitate este sublim de absentă. Dar există riscul să nu mă mai opresc din scris dacă mă pornesc pe subiectul ăsta – cel al presei care, în loc să cucerească audienţe aducând ceva nou, se repede să copieze ideile de succes ale celorlalţi şi astfel totul se uniformizează în direcţia lipsei de calitate.

    dreamingjewel’s last blog post -> Străbunicul tractorului

  9. von 03 Sep 2008 at 3:15 pm

    (au, stai asa, ca mi-am inchipuit ca stii ca nu-i ziar dilema aia :D
    da’ am vrut sa fie clar ca nu ma refer la nici un fel de presa ‘elitista’, ci la cea cotidiana, care ar trebui sa fie intr-un fel si nu e, dupa cum… iata… stim…)

  10. isuciuon 03 Sep 2008 at 3:57 pm

    De acord cu v. Cristoiu – cel mai nociv element al presei romane.

    isuciu’s last blog post -> Iluziile bloggerului

  11. ligiaon 03 Sep 2008 at 5:13 pm

    Recunosc, eram si eu mare fan Cristoiu in perioada in care era la carma Evenimentului Zilei. Intre timp am mai crescut si eu, s-a mai compromis si el si uite asa a ajuns fara sa vrea sau sa-i pese in lunga mea lista de ignore.

    ligia’s last blog post -> Tovarăşe de drum. Experienţa feminină în comunism II

  12. uhittoon 03 Sep 2008 at 10:25 pm

    ehe, maestru şi-a ajuns cîtimea de incompetenţă. şi nici simţul umorului n+are. rîde linguşitor şi muşcă-n dos. el şi a cornel împreună cu bomboana pe coliva jurnalismului românesc, cetepeu, sunt un soi de triumvirat al bosumflării mezozoice.

    uhitto’s last blog post -> salată de vinete cu ykoo

  13. dadatrollon 03 Sep 2008 at 11:25 pm

    Pe bune acuma, tu crezi ca e vreounu care sa citeasca blogu asta si sa se uite la emisiunea lui Cristoiu? Si daca da, nu tie rusine cu asemenea cititor, ca nu cred ca e mai mult de unu?

    dadatroll’s last blog post -> Alt banc super tare, mey ppl

  14. vasgaron 04 Sep 2008 at 1:23 am

    decisiv ratzionamentul lui dadatroll!
    despre Cristoiu: mi se pare un ziarist mediocru, cu o gandire simpla si greoaie… n-are principii, prinde conjuncturile (si barcutele politice). de cand l-am vazut cu vreo 9 ani in urma pledand, intr-un film propagandistic, pentru Petru Lucinschi (partocrat kgb-ist, fost presedinte al Rep. Moldova), nu-l mai pot citi si privi…
    si o alta remarca: nu e obligatoriu ca oamenii cu defecte de vorbire, chiar daca inteligenti si draguti, sa aiba talk show-ri la radio si televiziune. e obositor, chiar deprimant uneori…
    in acesta chestiune sunt politically incorrect. pledez pentru radiogenie si telegenie…

  15. sorinon 04 Sep 2008 at 10:14 am

    faza cu cărţile îmi aminteşte de Ciocoii… lui Filimon…

    deh, cezar,
    i.c. oare, un ciocoi… NOU?!

  16. Fericianon 04 Sep 2008 at 11:27 am

    Zig- zag nu era intr-o vreme pe Antena 3 ?

    Cartile , oare s-o fi referit la Cartile Sfinte , caci cele 66 de carti Sfinte formeaza Cartea cartilor singura care merita sa o tot recitesti ?

  17. Laetitiaon 04 Sep 2008 at 11:34 am

    Multa, multa ironie.
    Mie imi placea emisiunea lui I.T.Morar de pe tvr1 parca, cea cu “ghiceste pretul”cartii, existau niste momente simpatice.
    Din pacate, emisiunea nu mai exista in momentul de fata, si nu stiu de ce…
    Sa-i fi luat Cristoiu locul?

  18. isuciuon 04 Sep 2008 at 11:43 am

    Figura lui Cristoiu spune totul : acuitate, vigilenta revolutionara, spirit civic voiculescian, inclinatia stangista spre femei frumoase si o charisma specifica de Gagesti…

    isuciu’s last blog post -> Alunecarea

  19. von 04 Sep 2008 at 4:08 pm

    …ah, charisma de Găgeşti! nimic nu-i stă-n cale.
    poate doar pîrleazul Vetei.

    v’s last blog post -> inc-o tura de buline

  20. berile de auron 04 Sep 2008 at 6:07 pm

    Ceea ce n-am inteles e daca violul gainii a fost performat cu intentia de a construi o stire, sau a fost pur si simplu un impuls de genul “ale tineretii valuri”…?
    Cred ca maestrul Cristoiu ne este dator cu o explicatie. Chiar doua, daca luam in seama si textele de tinerete, pupincurisme adresate Elenei (cea “nascuta Petrescu, maritata Ceausescu, impuscata Voican”, cum se spunea acum un timp).

    berile de aur’s last blog post -> "Aviatia inamica la joasa inaltime!"

  21. asdfon 04 Sep 2008 at 8:20 pm

    Măi voi tot n-aţi trecut peste faza cu biblioteca? Serios, dacă ar fi fost o bibliotecă adevărată ar fi contat? Oricum un decor e de suprafaţă; şi cu siguranţă tocmai de-aia nu au pus cărţi adevărate — le-ar fi uzat degeaba. Cît despre moralitatea lui Cristoiu, nu ştiu mai nimic. Am scris comentariul ăla pentru că mi s-a părut că Cezar s-a legat nelegitim şi irelevant de pseudobiblioteca aia şi de gîngăvia lui Cristoiu. Iar un om poate avea şi aspiraţii intelectuale deosebite, chiar dacă e incapabil să le îndeplinească; sau dacă face chiar opusul. Poate că nici nu-şi dă seama.
    La “Zig Zag” nu mă uit; am văzut numai cîteva secvenţe de cînd e ea… Dar la “Sinteza zilei” mă mai uit din cînd în cînd cu scop informativ. Nu-mi place să citesc ziarele astea, nici n-am timp, şi de-aia prefer să ascult pe cineva care oferă o viziune sintetică. Deşi e posibil ca I.C. să încerce să voaleze adevărul prin interpretările sale, discursul lui trebuie să se lege de ceva real. Şi este vizibil faptul că de multe ori îşi începe discursul cu “părerea mea”. Aşadar, nu văd nimic ruşinos în a urmări emisiunea “Sinteza zilei” în timp ce citesc acest blog. Sau voi v-aţi referit numai la “Zig Zag”? Hai că iar am impresia că l-am apărat prea mult.

  22. dadatrollon 04 Sep 2008 at 8:50 pm

    Stai un pic, Cristoiu a violat o gaina? Asta e buna de dat pe bloguri daca nu chiar si la stirile dela ora 5.

    dadatroll’s last blog post -> Alt banc super tare, mey ppl

  23. mulliganogluon 04 Sep 2008 at 9:02 pm

    asta-i intrebarea: a violat-o sau a futat-o?

    mulliganoglu’s last blog post -> Mathieu -Jean J. de Caragiale, compte de Karabey; printre gonzese

  24. von 04 Sep 2008 at 9:38 pm

    @asdf: nununu, n-am trecut peste faza cu biblioteca, nici unul dintre noi, nu vezi ca numai despre biblioteca s-a discutat de atunci?
    :D
    si sa stii ca si delia are aspiratii intelectuale. am citit io in cancan.

    v’s last blog post -> inc-o tura de buline

  25. asdfon 04 Sep 2008 at 9:50 pm

    Înseamnă că se potriveşte cu Cristoiu. ;) Citesti cancan? :O

  26. von 04 Sep 2008 at 10:48 pm

    :) )))))))
    si revista ’soc’. si aia… stai… ‘x-magazin’, pina sa moara (vezi ce stiu?)
    ah, si star!
    una nu ratez!

  27. dadatrollon 05 Sep 2008 at 9:13 am

    Pai cred ca violato ca doar nantrebato daca vrea. Ca cinea mai auzit gaina sa vorbeasca, ar da la Evenimentu Zilei dacar fi asa ceva.

    dadatroll’s last blog post -> Alt banc super tare, mey ppl

  28. Fericianon 05 Sep 2008 at 10:33 am

    http://www.adevarul.ro/articole/andrei-plesu-sexagenar-in-romania/369080

    Nu inteleg ce zice aici domnu Plesu , Cezar ?

    Nu se intelegea si cu Liiceanu si Patapievici ?

    daca ai chef si timp poti sa explici pe scur ideea de baza ?

  29. von 05 Sep 2008 at 11:38 am

    (e doar un procedeu literar, Ferician. doar o ironie.
    oricum, m-am bagat si io in vorba nu ca sa-i iau lui cezar explicatia de la gura, ci ca sa remarc marea eroare pe care o face plesu, dupa parerea mea, evident, bagindu-se in tarite si lasindu-se mincat cu smintina de toti ‘abagiii. a rezultat, iata, un articol flasc din punct de vedere ideatic, care nu intereseaza si nu emotioneaza pe nimeni – nici pe aia care-l respecta, nici pe ailalti. o biata apa la moara alora care il acuza de lamentari excesive. cel mult, o mirare pentru cei ca Ferician care nu citesc atent fiindca nu e un text biblic.)

  30. von 05 Sep 2008 at 11:39 am

    (si-am uitat o virgula in ultimul rind)

  31. Fericianon 05 Sep 2008 at 12:13 pm

    recunosc ca am gresit , si-mi cer iertare . Am fost mai repezit si nu am inteles bine ce vrea . Dar apoi multumita lui V. si a altora de pe alte bloguri si din alte comentarii am inteles IRONIA .

    Deci , in concluzie : Plesu e prieten , e tot la fel cu Liiceanu si Patapievici . Atunci e OK . Fac sens lucrurile , m-am lamurit .

  32. scriitor-in-devenireon 05 Sep 2008 at 12:32 pm

    @V
    Sa stii ca si pe mine jelaniile astea ale d-lui Plesu ma seaca.
    Ma gandeam sa ii dedic si eu un articol in care sa studiez fenomenul auto-deplangerii. Nu te teme, nu as avea de ce sa il injur. Am un respect genuin pentru domnia sa. Doar ca atitudinile astea plangacioase ma dezamagesc. Mai ales din partea unui barbat. Nalt la stat, mare la sfat. Nush cati metri are dl. Plesu, dar la sfat e sigur mare si ce i-o mai trebui dansului respect de la oligofreni si sacali, nu stiu! Si pace.

  33. Fericianon 05 Sep 2008 at 1:05 pm

    @ scriitor-in – devenire si … V .

    Sa stiti ca victimizarea e arma tot mai puternica , incepe sa prinda . E arma viitorului . Mă stiti ca nu glumesc .

    Cu cat va fi cineva mai Martir cu atat va fi mai credibil . Va fi chiar nevoie ca victimizarea si martirajul sa fie cat mai real si bazat pe adevar ( dovedit practic ) .

  34. von 05 Sep 2008 at 1:37 pm

    @scriitor-in-devenire: nu ma tem, ca nu ma cheama plesu. :D
    (da’ daca e sa se vaite ileana vulpescu e mai de acceptat pen’ca-i femeie?)

    @ferician: da’ parca era, undeva-cindva, o diferenta intre a fi martirizat si a te automartiriza.

  35. Fericianon 05 Sep 2008 at 2:11 pm

    pt V.

    Da , dar nu toti putem fi mari Sfinti . Si atunci trebuie macar sa ne strigam dreptatea in toate locurile pe unde putem si prin metodele . Sa fim dinamic , sa experimentam sa incercam noul sa fim jucatori . Sa inaintam sa ne retragem , asa se incearca piata , oamenii , pulsul societatii .

    Daca nu putem fi 100%martiri atunci macar sa preluam unele metode ale martirajului . Sa invatam si sa aplicam cat putem . Sa invatam de la evrei din cum joaca ei , din toate cate le fac . Sa ne victimizam ca si evreii timp in care, pastrandu-ne si acumulandu-ne energie , noi luptam pe alte fronturi .

    Anumite intuiti , subtilitati si calitati feminine trebuie sa le aiba si barbatii de succes , musai , neaparat .

  36. Fericianon 05 Sep 2008 at 2:31 pm

    inca ceva :

    pai Gregorian Bivolaru a citit si studiat mai mult decat CTP si Cristoiu la un loc .
    Ciudat lucru ca s-a nascut in aceeasi comuna/localitate ( in 1952 in Tartasesti , jud. Dambovita ) cu Adrian Nastase , cel care avea sa-l prigoneasca mai tarziu . Taica-so era ceva ofiter de aviatie , poate o fi avut si el ceva legaturi cu securitatea . Cert e ca mai tarziu, prin `85 , Bivo Grig a fost inchis de securitate vreo un an jumate de zile din cauza ca nu s-a lasat de practicile si de pozitia lui de Guru in yoga .
    Au vrut sa-l termine cu medicamente in ceva spital de nebuni , sa-l omoare , dar asa s-a facut ca a primit trecere inaintea sefului spitalui .

  37. von 05 Sep 2008 at 3:37 pm

    @ferician: ah, deci de fapt nu vorbeai de martiri, vorbeai de brokeri. scuzati.

  38. uhittoon 05 Sep 2008 at 3:52 pm

    dadatroll, pai cezar se uita la ala:) poate el nu-si citeste blogul… aici ai ava dreptate:)

  39. Fericianon 05 Sep 2008 at 5:08 pm

    @ V .
    tre sa sti lua cate putin din fiecare domeniu de care ai nevoie .

  40. mulliganogluon 05 Sep 2008 at 8:08 pm

    io cred ca pe langa viol a si sodomizat-o

    mulliganoglu’s last blog post -> Mathieu -Jean J. de Caragiale, compte de Karabey; printre gonzese

  41. scriitor-in-devenireon 05 Sep 2008 at 9:15 pm

    @ V
    Aoleu, eu pe Ileana Vulpescu as intelege-o daca s-ar plange. Eu, personal i-am facut o mare nedreptate. Am ignorat-o numai cand i-am vazut titlu best-sellerului ala. :)

    Nici acuma nu stiu ce am pierdut si pentru ca am avut o reactie tipica de snob, imi fac autocritica ori de cate ori vine vorba de dansa.

    Da, cred ca femeile sunt mai “de inteles” ca au reactii palngacioase cand sunt incoltite se sacali si oligofreni. Mai ales ca atunci cand se intampla asta ele pot fi lovite si mai marsaveste. Daca barbatii se aleg cu epitete de idioti si mafioti cand au succes in ceea ce intreprind, femeilor stii bine ce alte etichete magulitoare li se lipesc!
    Pai, e cam de inteles ca le apuca… ptiu ! nu mai zic ce ca ma cearta F.

    @ Ferician
    Ca sa ma automartirizez o sa trebuiasca sa ma apuc sa-o citesc intr-o zi. Pe Vulpescu.

    scriitor-in-devenire’s last blog post -> Lapusneanu reloaded: Daca voi nu ma vreti, nici eu nu ma ofer

  42. Cezar Paul-Badescuon 05 Sep 2008 at 9:53 pm

    Ajung cu intirziere sa pot scrie si eu ceva aici, ca am avut niste zile care nu m-au lasat sa respir. Intre timp, discutia nu mai e despre tabloidizare si tatucul presei postrevolutionare. Oricum, despre acestea nu stiu daca mai e ceva de adaugat.
    Si eu cred ca Evz-ul de la inceputul anilor 90 a influentat hotaritor gustul publicului de la noi (asa cum, de exemplu, sintem influentati pentru toata viata de prima experienta amoroasa).
    Pina in 89, presa era propaganda, iar inceputul relatiei publicului cu presa libera a stat sub semnul ultra-tabloidizarii.
    Astfel a rezultat publicul de astazi, care nu poate juisa daca nu i se da doza de senzationalism.
    E adevarat, presa tabloida exista peste tot in lume. Numai ca The Sun sau Bild nu sint asa de penale ca Libertatea. Pe de alta parte, in toata lumea exista, pe linga presa tabloida, si presa serioasa, care nu e nevoita sa se tabloidizeze pentru a supravietui. In Romania, nu gasesti vreun ziar la care sa nu se vada compromisurile facute in directia tabloidizarii.

  43. dadatrollon 06 Sep 2008 at 12:12 am

    Da ziaru ala di lemne la care scri tu?

    dadatroll’s last blog post -> Alt banc super tare, mey ppl

  44. Fericianon 06 Sep 2008 at 10:58 am

    @ dadatroll

    Da , scumpete , ziarul se face din hartie iar hartia din lemne .

  45. von 06 Sep 2008 at 11:06 pm

    aaah, ce tare-a fost asta!
    :) ))))))))

  46. uhittoon 07 Sep 2008 at 8:51 am

    cezar, tabloidizarea incepe de la virf. ei dau tonul si aia mici se tin langa dupa sefi sau “formatori de opinie”. mai toti baga stil si titluri rupatoare ca sa fie remarcati. unii mai sar si la bataie. oricum presa pe hirtie se cam duce in jos.

    uhitto’s last blog post -> firaţiaidracului!

  47. mulliganogluon 08 Sep 2008 at 8:49 pm

    @ferician: depinde de hartie

    mulliganoglu’s last blog post -> din anacalipsa biochimistologului otto rossler. fragmente oticnite de o gaura sura

  48. dadatrollon 08 Sep 2008 at 9:01 pm

    Nu mey, asai zice la revista aia unde scriie Cezar Paul Basescu, di lemne. Di lemne vechi.

    dadatroll’s last blog post -> Alt banc super tare, mey ppl

  49. mulliganogluon 08 Sep 2008 at 9:05 pm

    a, acum am priceput. credeam ca e-n discutie procesul de productie la hartie.

    da’ ce-i di lemni la revistuta aceia?

    mulliganoglu’s last blog post -> din anacalipsa biochimistologului otto rossler. fragmente oticnite de o gaura sura

  50. Lascarison 08 Sep 2008 at 10:29 pm

    De cate ori il aud pe Cristoiu vorbind despre cum merge la BIBLIOTECA si studiaza, nu ma pot opri sa ma intreb oare ce studiaza si mai ales cand ne va lumina si pe noi, cand va publica MAREA OPERA? Pe bune, stie cineva ce citeste I.C. la biblioteca? Si pana la urma unde se duce? La BCU?, la Academie???

    Lascaris’s last blog post -> Titus Burckhardt – Alchimia. Semnificaţia ei şi imaginea despre lume

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply

CommentLuv Enabled